Saturday, August 14, 2010

Dari Dunia Sarah... [confession of a little girl]


Salam Ramadhan to all,
Thanks for spending your time here.
Hope all of us having good time and ibadah in this holy month.

Today, lots of things touch my heart.
The touch of morning breeze on my cheek, make me miss Mama a lot.
The voices of the birds, reminds me all my sisters.
A nasyid entitled "Muhasabah Cinta" by Edcoustic played through my ears since morning, touch my heart deeply.

Touching~ does not always means sad, sorrow and bad day.
Sometimes it just remind us, how sometimes we forget to 'touch', remember and appreciate the most important, precious person, moment, things and etc.

From her world, I realize how much I miss my dad.
A person who I love the most, but I guess, I always misjudged.
From her world, I feel envy, how other daughters could have such a sweet, loving dad.
From her world, I realize, I miss Abah a lot, I wanna spend good time with Abah, just like her.
To my surprise, when I read her words, I cry:

"Ayah menanyakan khabar saya, duit poket cukup atau tidak dan beberapa perkara lain".

"Saya tak pernah rasa kecewa dengan nasihat dan pandangan daripada ayah. Ayah memang memahami jiwa saya. Dia tahu saya berhajat untuk ke beberapa buah bandar Islam berdekatan ketika cuti nanti. Dan ayah tak pernah melarang saya walau dia tahu saya berkemungkinan
pergi secara solo sekalipun sebab ayah sangat percayakan saya."

Note to Chibiself:
“Dan Tuhanmu telah memerintahkan agar kamu jangan menyembah selain Dia dan hendaklah kamu berbuat baik (ihsan) kepada ibu bapa. Jika salah seorang di antara keduanya atau kedua-duanya sampai berusia lanjut dalam pemeliharaanmu, maka jangan sekali-kali kamu mengatakan kepada kedua-duanya perkataan “ah”** dan janganlah kamu membentak keduanya, dan ucapkanlah kepada keduanya perkataan yang baik. Dan rendahkanlah dirimu terhadap keduanya dengan penuh kasih sayang dan ucapkanlah..”Wahai Tuhanku! Kasihanilah keduanya sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku pada waktu kecilku.


~Along sayang Abah~


4 comments:

Kenn said...

we all do forget about this sometimes... lets always love our parents, no matter what. ^_^

chibi said...

no matter what~ ^_^

mimie('',) said...

yup..miss my late father damn much..so damn much..so for those who still have both father n mum..do appreciate them...~~

chibi.chan said...

I'm sorry for your lost [alFatihah] thanks, i'll always appreciate him, as long as he's here, with us. ^_^